Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
Каталог статей
У категорії матеріалів: 159 Показано матеріалів: 91-100 |
Сторінки: « 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 15 16 » |
Сортувати по:
Даті ·
Назві ·
Рейтингу ·
Коментарям ·
Переглядам
Інна Совсун: Законопроект "Про освіту" - це проект рамкового закону, що окреслює систему освіти та повинен означити основні напрямки її розвитку
09-06-15, 17:41 / Категорія: Новини
На цьому наголосила Перший заступник Міністра освіти і науки Інна Совсун під час брифінгу у Будинку Уряду 9 червня 2015 року.
Інна Совсун підкреслила, що проект закону «Про освіту» повинен задати певну рамку, а не врегульовувати деталі, які вирішуються спеціальними законами - «Про середню освіту», «Про вищу освіту» та іншими, або підзаконними актами.
За словами Першого заступника Міністра, законопроектом пропонується перехід до 12-річної школи. Так передбачається, що 5 років відбуватиметься навчання у початковій школі, 4 роки – у базовій, 3 роки навчатимуться діти у старшій школі, що може бути академічного або професійного спрямування. За академічним спрямуванням можна буде отримати певний профіль за гуманітарними спеціальностями, природничими, технічними і т.д. У випадку, якщо учень обирає професійний ліцей, окрім здобуття середньої освіти, він отримує робітничу кваліфікацію. Після навчання у професійному ліцеї зберігається можливість вступу до університету.
Як повідомила Інна Совсун, у законопроекті зберігається норма щодо державної гарантії щодо фінансування повної загальної середньої освіти. «Повна загальна середня освіта залишається обов’язковою, держава забезпечує її доступність і безкоштовність для всіх громадян», - наголосила Інна Совсун.
Окрім того, законопроектом передбачено норму, що органи місцевого самоврядування, які відповідають за розвиток мережі закладів загальної середньої освіти, повинні забезпечити необхідну кількість місць в школах для всіх охочих, які проживають на певній території.
Перший заступник Міністра освіти і науки підкреслила важливість врегулювання питання малокомплектних шкіл, особливо сьогодні, коли відбувся перехід до моделі фінансування за освітньою субвенцією. За словами Першого заступника Міністра, певний район отримує фінансування відповідно до кількості учнів, після цього це фінансування розподіляється між школами на розсуд місцевої адміністрації. Є малокомплектні школи, де собівартість навчання одного учня може складати 30-40, а інколи 50 тисяч грн. «Окрім того, що такі школи затратні для бюджету, вони не забезпечують якісної освіти», - зазначила ІннаСовсун.
За словами Першого заступника Міністра освіти і науки в законопроекті «Про освіту» передбачено норму, що початкова освіта повинна здобуватися якомога ближче до місця проживання дитини. Місцеві органи влади повинні забезпечувати та держава підтримуватиме довезення дітей до місця навчання в базовій школі. Законопроектом також передбачається, що в деяких випадках дітей забезпечуватимуть гуртожитками, для того щоб вони могли отримати повну загальну середню освіту.
Як повідомила Інна Совсун, в законопроекті передбачено можливість збереження школи за бажанням місцевої громади. В такому випадку, фінансування зі шкільної субвенції йдуть на оплату праці вчителів, а всю матеріальну підтримку – харчування, прибирання, оплати комунальних послуг, здійснює орган місцевого самоврядування чи громадська організація.
Перший заступник Міністра зазначила, що в законопроекті також врегульовується зміна системи управління в освіті. Як повідомила Інна Совсун, сьогодні в школах, дитсадках функція перевірки діяльності закладу і функція створення умов для цього закладу поєднанні в місцевих органах управління освітою. «Один і той же орган створює умови для діяльності і цей же орган проводить атестацію школи, проводить інспектування. Ці функції мають бути розведені, тому законопроектом пропонується створення окремого центрального органу виконавчої влади з питань нагляду і контролю за освітою»,- повідомила Перший заступник Міністра освіти і науки .
Законопроектом передбачається нові комплексні підходи щодо сертифікації вчителів. «Сьогодні перекваліфікація та атестація вчителів не сфокусована на потребах кожного окремого вчителя, і переатестація часом буває не об’єктивною», - пояснила Інна Совсун.
За словами Першого заступника Міністра, вчитель буде проходити сертифікацію, отримає вищу категорію, що дасть йому можливість отримати додаткову надбавку до заробітної плати. При цьому пропонується, що гроші на підвищення кваліфікації будуть отримувати окремі заклади шкільної освіти, а вчителі зможуть підвищувати кваліфікацію в тих установах чи організаціях, які самі обиратимуть.
Інна Совсун зазначила, що у законопроекті також чітко визначається поняття освітньої субвенції, фінансування вищої і професійної освіти. Зокрема, в проекті закону термінологію «фінансування державного замовлення» пропонується замінити на «державне фінансування вищої і професійної освіти». «Модель державного замовлення, якою вона є сьогодні, - не ефективна. Перехід до комплексної моделі фінансування закладів освіти повинен послужити основою для того, щоб поміняти механізми фінансування і функціонування вищої освіти в цілому», - підкреслила Перший заступник Міністра.
|
Новий закон «Про освіту» впроваджує для учнів нову модель здобуття середньої освіти, - Павло Полянський
Про це поінформував заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський під час брифінгу про реформування освіти, що відбувся 22 травня в Клубі Кабінету Міністрів.
За словами заступника Міністра, сьогодні команда МОН працює одночасно над оперативними і стратегічними освітніми завданнями.
Зокрема, зараз вирішуються питання щодо завершення навчального року та видруку шкільних свідоцтв і атестатів; також зусилля зосереджені на тому, щоб оперативного долати виклики, пов’язані з виїздом дітей із тимчасово окупованих територій для подальшого проходження ЗНО; паралельно триває підготовка до мовних літніх таборів, які стартуватимуть на початку червня.
Павло Полянський зазначив, що стратегія роботи Міністерства - концептуально реформувати, модернізувати українську освіту спільно з громадянським суспільством. «Без участі громадськості робити зміни в освіті є недоречно і неправильно. Міністерство спільно з експертами працювало над новими трьома законами – рамковий Закон «Про освіту», закони «Про професійну освіту» і «Про наукову та науково-технічну діяльність» – і вже найближчими днями презентує їх суспільству», - наголосив заступник Міністра.
Як повідомив Павло Полянський, законопроект «Про освіту» пропонуватиме нову модель менеджменту освітою, яка має бути вигідною кожному громадянину, у тому числі – дітям. Він також наголосив, що публічні школи мають бути безкоштовними та загальнодоступними.
Окрім того, законопроект «Про освіту» впроваджує для учнів нову модель здобуття середньої освіти – впродовж 12 років, з яких 1-5 класи – це початкова школа, 6-9 класи – базова школа, 10-12 класи – профільна старша школа.
За словами заступника Міністра, 5-річна початкова школа дозволить скоротити кількість предметів і, відповідно, зменшити навчальне навантаження на дітей. Окрім того, після 5 класу школярі легше адаптуватимуться до переходу на навчання з багатьма вчителями. Для навчання у старшій школі учні обиратимуть або професійний профіль, або академічний. Також буде значно скорочено кількість навчальних предметів.
Особлива увага буде приділена підготовці педагогів та їхньому мотивуванню, у тому числі фінансовому.
Новий закон «Про професійну освіту» також пропонує нову систему підготовки учнів у професійних закладах. Зокрема, регіони тепер самостійно визначатимуть, які спеціалісти їм потрібні. Однак це буде обов’язком не одно керівника, а нового колегіального органу – ради стейкхоледрів. До неї входитимуть представники приватного бізнесу, державних установ, громадськості, які зацікавлені у розвитку свого регіону; і така рада прийматиме рішення спільно.
Разом з тим, буде започатковано цілком новий для української освіти тип закладу – регіональний центр професійної освіти, який і готуватиме потрібних для свого регіону спеціалістів за багатьма різними напрямами ( від операторів до механіків).
Павло Полянський висловив сподівання, що новий навчальний рік розпочнеться вже з новими законами, і наголосив, що ці законопроекти передбачають децентралізацію влади, а, отже, на регіональний рівень буде передана значна кількість повноважень разом із великою відповідальністю.
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
№ 1/9-233 від 08 травня 2015 року
Управління (департаменти) освіти i науки
обласних та Київської міської державних
адміністрацій
Про збір коштів з батьків для придбання
підручників для учнів 4-х та 7-х класів
До Міністерства освіти і науки України надходять звернення від батьків учнів та педагогів щодо того, що окремі керівники навчальних закладів та працівники місцевих органів управління освітою спонукають до збору коштів з батьків на придбання підручників, зокрема для учнів 4-х та 7-х класів, на 2015-2016 навчальний рік.
У зв'язку із зазначеним вище, зобов'язуємо взяти до уваги та довести до відома працівників міських та районних відділів освіти, методичних кабінетів, керівників загальноосвітніх навчальних закладів, що Конкурс оригінал-макетів підручників для учнів 4-х та 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів наразі ще триває (наказ МОН від 30.04.2015 № 503 "Про продовження конкурсного відбору оригінал-макетів підручників для 4 та 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів").
Після завершення Конкурсу матеріали та результати конкурсного відбору будуть предметом розгляду на червневій колегії Міністерства освіти і науки України. На підставі рішення колегії будуть видані відповідні накази МОН України про надання підручникам грифа "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" та про затвердження переліку підручників, що можуть друкуватися за кошти державного бюджету.
Вартість підручників залежатиме, першою чергою, від вартості паперу, поліграфічних послуг, а також їхніх накладів, які будуть уточнені після підведення результатів конкурсного відбору навчальними закладами оригінал-макетів підручників для учнів 4-х та 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Як відомо, у 2015 році забезпечення підручниками учнів 4-х та 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься згідно із Законом України від 28 грудня 2014 р. № 76-VIII "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України". Ним встановлено, що «держава гарантує безоплатне забезпечення підручниками учнів загальноосвітніх навчальних закладів із числа дітей-сиріт, дітей-інвалідів/інвалідів HII групи, дітей, позбавлених батьківського піклування, та дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям".
Придбання підручників для учнів 4 та 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів за кошти державного бюджету здійснюватиметься шляхом проведення відповідних тендерних процедур. Механізм забезпечення підручниками згідно із зазначеним законом України натепер розробляється.
Також Міністерство освіти і науки України підготувало фінансові розрахунки щодо виділення з державного бюджету додаткових коштів для забезпечення учнів підручниками. Відтак, є неприпустимим та передчасним збір з батьків будь-яких коштів на придбання підручників.
Додаткова інформація щодо забезпечення підручниками буде надана.
Заступник Міністра в: Павло Полянський
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
№ 1/9-209 від 22 квітня 2015 року
Управління (департаменти) освіти і науки обласних,
Київської міської державної адміністрації
Загальноосвітні навчальні заклади
Про врахування середнього бала
документа про повну загальну середню освіту
Відповідно до Умов прийому на навчання до вищих навчальних закладів України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 15.10.2014 № 1172, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 04 листопада 2014 р. за № 1390/26167, для конкурсного відбору осіб, які на базі повної загальної середньої освіти вступають до вищих навчальних закладів за сертифікатами Українського центру оцінювання якості освіти) враховується середній бал документа про повну загальну середню освіту.
Середній бал документа про повну загальну середню освіту обчислюється за 12-бальною шкалою з округленням до десятих частин бала і розраховується як середнє арифметичне річних оцінок з предметів інваріантної складової навчального плану, виставлених у додатку до атестата, та оцінок, отриманих за державну підсумкову атестацію.
Розрахунок здійснюється таким чином, до прикладу: кількість предметів, з яких виставлено оцінки =20; сума балів =193; середній бал = 193 : 20 = 9,65 ≈ 9,7. Предмети, з яких зроблено запис "звільнений (а)", у загальну кількість не враховуються.
Керівники загальноосвітніх навчальних закладів повинні забезпечити розрахунок середнього бала атестата випускників та запис його у додаток до атестата з правого боку, в останньому рядку, під назвою предметів, з яких складалася ДПА.
Заступник Міністра Павло Полянський
|
20.04 2015р відбувся районний семінар вчителів фізики з питань закінчення 2014-2015н.р. та проведення ДПА у загальноосвітніх закладах району (Матеріали розміщені на методичному порталі -розділ "методичні рекомендації") |
Зі святом Великодня!
З нагоди світлого величного християнського свята – Воскресіння Христового, прийміть сердечні вітання та найкращі побажання – міцного здоров’я, добра, злагоди та Божого благословення. Нехай цей день гуртує всіх нас навколо давніх християнських цінностей: доброти, терпимості, милосердя, любові до ближнього.
Хай диво Християнського Воскресіння надихає Вас на добрі та праведні справи, наповнить радістю Ваші серця, а переможний дух надії додає Вам сил, енергії для добрих і корисних справ, спрямованих на процвітання України.
Христос Воскрес!
|
Заява МОН України щодо «збірників ДПА на 2015 рік»
Джерело
Міністерство освіти і науки України отримує звернення громадян, зокрема, вчителів та батьків учнів, щодо нав’язування їм певними зацікавленими особами платних так званих «збірників завдань для державної підсумкової атестації 2015 року» та «відповідей» до них.
Міністерство освіти і науки заявляє: нав’язування платних збірників освітянам, що передусім переслідує комерційну мету, є категорично неприйнятним. До того ж, використання збірників у школах як умова для проходження ДПА скасовано. Відтепер завдання для проведення державної підсумкової атестації укладаються навчальними закладами за рекомендаціями Міністерства освіти і науки (лист МОН № 1/9-21 від 20 січня 2015 року).
|
|
|